Bomullskassen – den hållbara profilprodukten

Bomullskassen – den hållbara profilprodukten

Profilprodukter bör hålla länge för att exponera ett budskap under längsta möjliga period. Bomull är ett hållbart material och en bomullskasse kan användas i flera år. En profilprodukt som bomullskassen är en klassiker och därför fortsätter den att vara uppskattad år efter år. Den har ett praktiskt användningsområde och en stor exponeringsyta för ett varumärke eller budskap. Den finns dessutom i många olika varianter och går därför att anpassa efter många olika användningsområden och sammanhang.

Många olika användningsområden

En bra profilprodukt bör ha många olika användningsområden för att i så stor utsträckning som möjligt användas av mottagaren. Bomullskassen används ofta i mataffären eftersom många är intresserade av att spara pengar och miljö genom att undvika de plastpåsar som annars matvarorna packas i. Ett annat vanligt användningsområde för just denna profilprodukt är att den används som gympåse att packa träningskläderna i. När du beställer profilprodukten kan det vara bra att tänka över vilka användningsområden du tänker att den ska ha. En bomullskasse med tillräckligt långa handtag kan bäras såväl i handen som över axeln, och på så sätt får kassen fler användningsområden. Denna profilprodukt har även en relativt stor exponeringsyta för ett varumärke eller ett längre budskap. Eftersom bomullskassen finns i så många olika varianter går den att anpassa efter många olika användningsområden och sammanhang. 

Bra miljöval

Profilprodukter som används enstaka gånger leder till osunda konsumtionsmönster och är dessutom ingen bra affär för ditt företag. Bomull är ett hållbart material och därför kan en bomullskasse användas i många år. Detta gör denna profilprodukt till ett relativt bra miljöval trots att odling av bomull kräver stora mängder vatten. Om den dessutom är tillverkad i ekologisk och Fairtradeodlad bomull så blir profilproduktens påverkan på miljön ännu mindre. 

Konkurrenskraftig på en digital marknad

Många satsar idag på digitaliserad marknadsföring men profilprodukter har fortfarande sin plats. När budskap susar förbi i digitala medier så får en fysisk produkt desto större effekt. Många uppskattar att få en giveaway, något som dessutom stärker relationen till mottagaren. Om mottagaren även använder produkten flitigt så är denna profilprodukt en oslagbar marknadsförare eftersom budskapet exponeras mot många människor under lång tid. Om bomullskassen visas upprepade gånger för samma personer så ökar denna profilprodukt dessutom kännedomen om varumärket.  

Kommentera